Det flotte med å være “hageentusiast” er når man finner andre å være entusiastiske sammen med ;)
I dag var jeg på jobb-besøk hos Bente (som er så heldig å ha et eget orangeri = drivhus med innlagt varme). Vi hadde gjort avtale om å spise lunsj sammen og bytte stiklinger. Med meg i kurven hadde jeg 3 x oregano og 3 x basilikum – og i bytte fikk jeg 7 flotte tomatstiklinger. Etter 1/2 dag på jobb bar det hjem og ut i solen. Begynner å få innarbeidet en fin rutine når det gjelder (om)potting, så nå står de små tomatplantene med røttene i dyp og næringsrik jord. For å ivareta Gemalen sin mentale helse (for nå begynner det å bli veldig fullt i kjøkkenvinduet) har jeg ommøblert litt og flyttet vekk en Porselensblomst, så nå ser det riktig så ryddig og fint ut.
P.s: Jeg har 1 stk. tomatstikling til overs, hvis det er noen som er interessert?

4 stykk tomatstiklinger.

Oreganoen begynner å bli stor! Disse skal brukes på neste fredagspizza. Ute i solen ligger Tiger og er bedagelig.