Fredag og fridag, hva er vel mer herlig enn en frokost i det fri? Fram med solbriller, en liten dæsj solkrem, sixpence, puter og duk.

Akkurat båret ut frokosten.

Rene påskestemningen med gul duk og lilje...

Appelsinjuice, egg og skive sto først på ønskelisten.
Etterpå var det hagearbeid som sto for tur. Jeg fant fram potter, jord og minidrivhuset mitt. Så begynte arbeidet med å potte om spirene. I utgangspunktet ønsker jeg å ta vare på alt som spirer og gror, men her ble jeg nødt å være hard. Alle spirer som så litt puslete eller små ut måtte vike til fordel for de som har utviklet større blader og stengler.

Her er "plantebordet" mitt. Er kjempefornøyd med det!

Spirene like før den "naturlige seleksjonen" ...

3-4 spirer i samme potte og tilfør ny og næringsrik såjord.

Basilikum i selvanningspotte.