Jeg elsker min duppedings (pregemaskin) fra Clas Ohlson, her er mitt siste innfall:

lille speil på veggen ...
Dagen har stort sett gått med til arbeid med en websiden. Den fjerde – og siste oppgaven på studiet er å lage en side til en fiktive interiørbutikken. Oppgaven skal leveres/lastes opp på onsdag, oppsettet er ferdig og CSS’en er nesten på plass, men jeg må få skrevet et refleksjonsnotat. Det er typisk at når man jobbe med noe, så styrer tankene inn på helt andre ting. Så det var et høyst impulsivt innfall å plutselig “skrive” på speilet nede i gangen. Ute skinner solen og det gir et utrolig fint lys nederst i trappen vår.


Jeg undres om vi per definisjon har vi en "shabby" trapp?

originalvindu fra 1938
To av rutene i vinduet er knust, så det hender med jevne mellomrom at et lite insekt forvirrer seg inn mellom glassrutene. Jeg har gått rundt med vondt i hjertet i flere dager, da en fin og tykk humle har kravlet hjelpesløst rundt nederst i karmen. Et umulig redningsprosjekt, men jeg håpet i det lengste at den skulle få luft under sine små vinger og klare å presse rumpa ut gjennom de øverste glassrutene, men den gang ei. Synes det er trist at en sånn fin vårhumle ikke skulle få suse rundt og lukte på vårblomstene, men heller gå til grunne på innsiden av en småskitten vinduskarm. I den forbindelse lurer jeg på hvorfor døde insekter alltid ligger på ryggen med beina opp?