I løpet av påskeuken har jeg – ved hjelp av Ingvild – fått i hus en 100 liters sekk med såjord + diverse remedier til forkultivering. Har til og med samlet melkekartonger til den store gullmedaljen, men det viste seg å være bortkastet da jeg fant en haug med plastbegre fra tidligere sommerprosjekter. Siden jeg ikke vet hvor lang tid det tar å dyrke fram spirene kan det være greit å gå for noe som er mer holdbart enn pappkartonger.

Såkasse, melkekartonger, plastbeger og fiberpotter. Frø: oregano, basilikum og kattegress. Hageboken "Hagen gjennom året" av Eva Rönnblom synes jeg er helt super.

Basilikum og oregano.
Har laget en liten plass ute på terrassen, hvor jeg har satt fram et lite bord med plastduk – fungerer helt greit som arbeidsbord, bortsett fra at det er litt lavt. Her står såhuset på plass i kjøkkenvinduet. Kattegresset står ved siden av rødløken, som ser ut til å trives rett så bra.