14. mars 2011

Kjøkkenhage

Solen skinner og det er helt nydelig vær her i Bergen i dag. Lykke!
Eneste minuset er at Lundi har dratt på jobb med barnebilsetet OG barnevognen, så jeg føler meg litt isolert. Lille C og jeg får ta en tur ned i postkassen om ikke annet.

Forleden gjorde jeg et impulskjøp på Ikea (for dét har jo aldri skjedd før...) så nå er det nok en gang klart for innendørs kjøkkenhage.
IKEA FAMILY SEED COLLECTION inneholder:
jordbriketter, fiberpotter og en liten spirekasse av plast + frø av chillipepper, reddik og gresskar.

Om du er mer enn middels interessert i spirekasser etc. så kan du lese mer om fjorårets prosjekt her.



Hm... kanskje jeg skal vurdere denne konkurransen her:



5 kommentarer:

  1. Oi, det fikk jeg også lyst til å prøve/kjøpe. Hvordan gikk det med fjorårets prosjekt?
    Jeg sådde basikikum og oregano for en måneds tid siden i vinduskarmen, men bare den ene har overlevd.. Har du noen tips kanskje?

    Takk for Facebook-tips, forresten. Jeg pleier å holde oversikten over de ulike loppemarkedene gjennom loppemarked.info
    Litt usikker om de dekker Bergen også..

    Ha en fin dag:-)

    SvarSlett
  2. Jeg dyrket litt forskjellig i fjor. Basilikumen ble riktig så bra, så den hadde jeg faktisk stående fram til jul (men da var den pistrete...)

    Oreganoen fikk flytte ut, og har overvintret. Den holder seg bare fint. Hadde et tomatprosjekt (fikk noen fine stiklinger) men de sto alt for kaldt her hos oss, så jeg fikk aldri noe sving på dem.

    Trikset er nok å ikke så for tett, bruke såjord, ikke vanne så mye etter at de har begynt å spire. Plante dem om så de får mye deilig og næringsrik jord rundt røttene. og sørge for nok lys + varme.

    Den boken som jeg viser i det andre innlegget synes jeg var veldig fin. Lån den på biblioteket Ü

    SvarSlett
  3. Såg kjekt ut.
    Fekk lyst te å prøva :o)

    SvarSlett
  4. Ojoj! Tenk at det snart er vår! Nå fikk jeg lyst til å ta fra hagebladene og frøposene jeg også :)

    SvarSlett
  5. Så koselig! Med mine lite grønne fingre og ikkenoe lys på kjøkkenet er dette et prosjekt jeg ikke skal starte på - kanskje neste år?

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad om du vil legge igjen en kommentar:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...