19. nov. 2010

Tips for et lykkelig samliv:





Ha middagen klar

Planlegg et deilig måltid allerede kvelden før. Da viser du at du bryr deg om han og hans behov. De fleste menn er sultne når de kommer hjem og en god middag er en del av den nødvendige velkomsten.

Rydd vekk rotet
Ta en siste tur gjennom huset før han kommer hjem, samle opp skolebøker, leker, papir osv. i en bøtte eller søppelkurv og legg dem i soverommet for senere sortering. Så går du over bordene med en støvklut. Mannen i ditt liv må føle at han har kommet til et sted med ro og orden, og det vil få deg til også føle deg mer avslappet. Å ha orden i huset er nok en måte å vise ham at du vrkelig bryr deg om hans hjemkomst.

Utklippene er hentet fra en heimkunnskapsbok fra 50-tallet.
 

Jeg er sikker på at Gemalen hadde vært überlykkelig hvis jeg hadde vært en god gammeldags husmor ;)
Føler selv jeg har en liten "identitetskrise" på gang nå som jeg er hjemme med Lille C. Denne uken her har jeg faktisk funnet glede i å planlegge og lage gode og solide middager fra bunnen av... Dagene kan jo bli litt lange når man er hjemme og tråkker. Blir spennende å se hvordan hverdagen blir neste år når det er far som skal stelle hjemme...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad om du vil legge igjen en kommentar:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...