29. juli 2010

Redebygging

Krybben ble hentet ut fra pappa sin kjeller her for et par måneder siden. Den er 31 år gammel og har huset både undertegnede og min bror. Malingen var gulnet såpass at det gjorde seg med et nytt strøk hvitmaling.
Gårsdagen besto av flere syprosjekter. Det første som måtte gjøres var å sy laken til den hjemmelagde madrassen, som ble sydd i forrige uke og fylt med kulefyll. Første gang jeg syr bomullsjersey (stretch) men det gikk seg fint til. Deretter måtte jeg få til en beskyttelseskant til krybben, sånn at små knøtt ikke stikker ut armer og bein og blir sittende fast. Denne ble sydd i lyst kreppstoff med innerfor. Til slutt ble det hele montert med mobilen hengende over. Litt tilfeldig hva som ble hengende i denne, det er egentlig bare en test. Kjernen i to heklede sakene er fra ikea (min første IKEA hack!), resten av heklejobben gjorde jeg i forrige uke.

3 kommentarer:

  1. Så fint!!:) 3-4 uker ja, oioioi spennende tider! Bare spør om du lurer på noe (jeg har jo blitt veteran i gamet nå jeg;P)

    SvarSlett
  2. Fy søren, det ble kjempesøtt med elefantene til de hekletingene!
    Føler meg litt dårlig mor allerede siden vi går for ferdigting he- he.
    Elefanter er kloke dyr...

    Anne Elisabet

    SvarSlett
  3. Takk begge to!

    >> Stine: spørsmål kommer nok etterhvert skal du se ;)

    >> Anne Elisabet: ferdigting er lov! Du har jo mulighet til å starte med babymassasje, det er mer enn hva jeg kan. Kanskje du bør sette opp et kurs?

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad om du vil legge igjen en kommentar:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...