På hytten til min farmor og farfar finnes det et lite skattkammer av såkalte “højdare innen norsk design”. Jeg nevner i fleng: Stavangerflint, Figgjo, Arabia osv. I helgen var jeg så heldig å få nyss om at Turi Design-kaffeserviset skulle ut av skapet, om jeg var interessert?
:) :) :)
Trenger ikke spørre meg to ganger! Jeg har gått i åresvis og sett på det blomstrete settet, det er jo rett og slett nydelig! Det måtte selvfølgelig litt overbevisning-skills til for at Gemalen skulle si ja. Han sukket i første omgang tungt og sa “Vi har jo allerede to slike retroserviser”. (Ja, men ikke så fine som dette her!) Jeg lovet på tro og ære å ta en liten opprydding i ymse tekopper og kanner som jeg har stående i diverse kjøkkenskap, og hive ut det som ikke var nødvendig lengre. “Kors på halsen?” (Javisst!) Alt for å få dette inn i hus. Så nå har jeg en liten pappkartong fylt med ting som trenger et nytt hjem, eller som kan bli utgangspunkt for noen kreative prosjekter. Hvis jeg bare finner et riktig bra gjemmested i kjelleren så oppdages det sikkert ikke med det første…?