Under gjestesengen står det to plastkasser fra Ikea, i disse oppbevares sengetøy og ekstradyne. Problemet er at kassene er mer eller mindre lufttette, noe som gjør at det lukter plast av nyvasket sengetøy, noe som er ganske kjedelig. I går var jeg på Stoff og Stil, hvor jeg handlet inn en Fat Quarter med patchwork-stoff. På Farmor’s hus fikk jeg tak i lavendel, og her hjemme hadde jeg en ødelagt pute hvor jeg kunne bruke fyllet.
Hadde ikke lyst på vanlig firkantede lavendel-poser, så jeg forsøkte meg på en hjerteform. La først et ark dobbelt og skisserte over et halvt hjerte, klippet ut og overførte til papp, deretter streket jeg opp på baksiden av stoffet. Festet med knappenåler, klippet ut og sydde rundt. Det viste seg å være litt vanskelig å få til den “schvungen” mellom hjertetoppene, men synes resultatet ble helt greit til å skulle ligge gjemt bort i en kasse. Stappet i putefyll og lavendel, sydde igjen siste åpningen for hånd.
ferdige lavendelhjerter