9. aug. 2009

Scoop fra Bornholm!


På en av familieutfluktene til Gudhjem, kom jeg over en liten design/bruktbutikk, som hadde kaffe, - og tekanne fra Cathrineholm til salgs! Dette ikke slettens ikke hverdagskost for Frk.Fjong, som ble helt ør av lykke. Dessverre var omstendighetene rundt dette besøket mildt sagt stressende; vi var egentlig på vei tilbake til bilen da jeg smatt innom butikken, så nå hadde jeg resten av svigerfamilien ventende på meg i en bil som sto i gang, jeg visste at jeg skulle ta fly hjem (plass,- og bagasjeproblematikk) dessuten hadde jeg i min iver gjort andre kunder i butikken oppmerksom på skattene som lå bortgjemt i hjørnet. Da jeg tok et steg tilbake for å forsøke å samle mine kaotiske tanker, hev det seg en dame over funnet... Jeg måtte bare gå, jeg orket ikke å se at alt ble revet bort under nesen på meg. Furteleppe resten av dagen og fysisk vondt... hva var det jeg jeg (ikke) hadde gjort?! Gått fra et slikt scoop? Jeg som har lett etter det perfekte Cathrineholm-kuppet i åresvis og så snubler jeg i egne bein når det plutselig står rett foran meg? Jeg vurderte fortløpende muligheten for å ta buss tilbake neste dag, men grunnet busstreik og "helgeruter" ville jeg kaste bort en hel dag på en mulig bomtur (den danske damen så meget ivrig ut, hun har vel rensket hele butikken) Dag nr.2 var svigerfamilien og min samboer bekymret for min "sviktende mentale helse", så det ble ordnet med biltransport opp til Gudhjem og klokken 15.55 sto jeg i butikken igjen. Der sto fremdeles kaffekannen og ventet på meg! Tok damen kort? Nei. De stengte nå klokken 16, men jeg var velkommen igjen dagen etter. Eh, jeg reiser i morgen. Har jeg ikke noen kontanter tro. Hva var det du skulle ha? 105 kr. Se jeg har akkurat. Værsågod og takk skal du ha. Og den som brukte halve kofferten til frakt av en kaffekanne? Hehe.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad om du vil legge igjen en kommentar:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...